Buenos Aires, Argentinië

Cordoba en Buenos Aires

22 februari 2017 - Buenos Aires, Argentinië

We komen vroeger dan verwacht aan in Cordoba,Cordoba is een bruisende studentenstad! Na een frisse duik  in het zwembad op het dak van het mooie hotel, maken we een wandeling door het centrum, men vind hier prachtige pleinen en veel historische gebouwen, we wandelen door het jezuietenkwartier en eten een lekkere llomito op de Plaza San Martin.Het plein ligt er verlaten bij , het is zondag en nog zomerverlof! S'avonds komt de stad echter tot leven en trekken we iets verder op naar de "mercado de Pulgas" een leuke feria , leuke galerijtjes met veel mooie boetiekjes en winkeltjes met leuke hebbedingetjes.We eten en drinken iets in de vele funky barretjes en restaurantjes! Op weg naar het hotel genieten we nog van een "Milonga" op straat. Dit is op leuke ouderwetse tangomuziek tango dansen op straat! S' ochtends komt Dianella rond 9.30u mee ontbijten in ons hotel, ze studeert in Cordoba, en woont in villa Rosario, op 90 km van de ciudad, ze maakt de trip vroeg met de bus om ons even dag te kunnen zeggen, het is alweer 3 jaar geleden en we babbelen gezellig bij tot het tijd is naar de luchthaven te vertrekken.In buenos aires staat zoals gewoonlijk Vicente ons stipt op te wachten en thuis worden we verwelkomt door Vanesa en de kleine Clementine met chipjes en snackjes, in de late avond eten we nog allemaal samen een milanesa! S'ochtends  met zen allen nog samen ontbijten , nog uitgebreid met Laura bellen en met de belofte aan Laura en Leo en aan Vanesa nog meer te bellen gedurende het jaar nemen  we emotioneel afscheid voor weer een jaar...