Op weg naar Viñales

18 april 2018 - Vinales, Cuba

De weg naar Viñales is lang, 5 uur rijden we op wat men autostrade noemt, maar waar we ook weer meer lifters,fietsers en paarden dan autos tegenkomen! we rijden de provincie Pinar del rio binnen, de meest westelijke provincie van Cuba, en het mekka van de sigaren , hier wordt swerelds meest bekende en duurste tabaco geoogst.We zien grote heuvels , rode tot rood/zwarte grond en daartussen strekken zich dofgroene tabaksplantages uit,overal zien we schuren waar de tabaksblaren worden geoogst en boerderijtjes met palmbladeren daken, we zien palmen in overvloed, nergens paseerden we zoveel palmbomen, hier cirkelen ook veel kalkoengieren rond en zien we ook veel zwart/witte melkkoeien met sierlijke witte koereigers vlakbij zich!We bereiken Viñales,de kalksteen rotsen ofwel mojotes bereiken hier een hoogte van 400 meter en zijn ongeveer 160 miljoen jaar oud, Het dorpje Viñales is in 1607 gesticht en lijkt eerder op een cowboydorpje, onze casa El Porry gelegen in 1 van de zijstraatjes van de enigste hoofdweg is prachtig gelegen met zicht op de vallei, een wandeling door het stadje is surealistisch en je waant je 100den jaren terug in de tijd!De vele pijnbomen en pastelkleurige koloniale huisjes met zoals overal in Cuba de beroemde schommelstoelen op de veranda, cowboys te paard, de bergen, de rode grond, het kerkplein de oude kerk doen je wegdromen. de vele coctailbarretjes op straat brengen je terug naar de huidige tijd,,,piña coladas,cuba libres, mojitos ...todo 1 cuc, das 80 cent! En gemaakt met de beste rum en hier zien ze niet op een maatje....we kiezen een lekker restaurantje uit en na nog een slaapmutske op ons prachtig dakterras kruipen we weer vroeg onder de wol want we willen in alle vroegte de vallei verkennen

1. Mathy:
    20 april 2018
    Dank je wel om mij heel even mee te nenen naar deze mooie plek ❤️
  2. Rita:
    20 april 2018
    Leuke stadjes, prachtige uitzichten en hartelijke mensen. Prachtig dat jullie dit allemaal kunnen ontdekken en ons allemaal laat meebeleven
    😍😍