Cienfuegos

15 april 2018 - Cienfuegos, Cuba

Met veel vertraging starten we onze trip naar Cienfuegos,waarom vertraging? Omdat bibike snachts ne serieuse totter gedaan heeft, en neeeee ni zoals de meesten zullen denken metwat rum binnen maar bloednuchter, we lagen al om 22u in ons beddeke, moe van de broeiende hitte en met het idee vroeg te starten, , ik heb de slechte gewoonte  geen licht aan te steken om naar het toilet te gaan, zo ook die morgend en 1 misstap, en een serieuse smak tegen de poot van het antieke bed! Na ff te bekomen zegt 1 blik in de spiegel me dat het serieus is, een gapende wonde naast men lip, Mila en Bury rijden snel met ons naar het hospitaal en4 hechtingen en een dikke kaak later schotelt Mila ons sterke cubaanse koffie en ontbijt voor, ze zijn eigenlijk meer onder de indruk dan ik, met alle dank aan de snelle en oprechte bezorgheid! Wel een iets mindere maar toch weer een ervaring rijker.... het hospitaal, super vriendelijk attent en bekwaam, maar  de accomodatie lijkt eerder op een eerste hulp post in de oorlog ! Met  de belofte hun op de hoogte te houden vertrekken we naar cienfuegos! Een uurtje of2 later bereiken we het mooie Cienfuegos, letterlijk vertaald, 100 vuren, deze stad werd opgericht door Franse kolonisten en de franse flair is hier heel merkbaar,Onze casa is gelegen aan de schilderachtige Jaguabaai,met terras op zee,soms  heb je geluk en kan je dolfijnen zien , we wandelen via de “malecon”,langs deze boulevard liggen prachtige villas uitde19de eeuw, we genieten van een verkoelend drankje op het dakterras van Palacio  Valle , een mooi paleis, het gebouw heeft 3 torentjes met elk een eigen betekenis, kracht, geloof en liefde ,we wandelen terug  naar onze casa en genietenvan een prachtige zonsondergang, het is een heerlijk stuk om te wandelen, de jeugd komt terug na het weekend van het strand Punta Gorda , met megagrote muziekboosters en flessen rum, maar ook weer allemaal dansend en lachend!Leuk om af te zien....savonds eten we met onze voetjes bijna int water en zien we de vissersbootjes uitvaren,,we gaan vroeg onder wo! want het was een bewogen  dag...